sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Saumuriompeleen purkaminen ja bokserit :D

Minun ompelu-urani aikana olen ainakin oppinut purkamaan ompeleita :D. 
Saumuriommel oli minun mielestäni yksi kamalimmista ompeleista purata ennen kuin keksin tässä esittelemäni taktiikan. En tiedä, onko saumuriompeleen purkaminen muille itsestään selvyys, minulle se ei ollut. Sen vuoksi laitankin kuvakokoelman, miten minä homman hoidan.











Näin se homma minulta hoituu :). 

Minun saumuri rupesi tekemään hyppytikkiä kesken Maitotyttöjen ompelun. En voi muuta kuin kiittää Jämsän konehuollon Marttia, kun kaiken päätteeksi antoi minulle vaihtokoneen Husqvarna 460D:n, jotta sain ommeltua Maitotytötkin valmiiksi. Nyt saan viikon testailla konetta ja miettiä, vaihdanko vuoden aikaisen Pfaff-kamuni Huskyyn. Hyppytikkiä ei siis saatu korjattua.

Maitotyttöompeluista lisää ens viikolla. Facebookissa on valmiista mekosta jo maistelukuvaakin


Tämän vuoden ensimmäinen oma ompeluni tuli tarpeeseen, miehelle bokserit :D.
Kaavat ovat Bodyzonen pökistä otettu. Ihan kivat tuli, seuraavista sitten inasen isommat.


Iloista uutta vuotta 2013 kaikille ja tervetuloa uudet lukijat mukaan! Piristäkää minua kommenteilla. Niitä on aina niin ihana lukea.

9 kommenttia:

  1. Tuo purkaminen on aina niiiiin ärsyttävää... Mut kivat bokserit! :)

    VastaaPoista
  2. Toihan on kans hyvä tapa purkaa. Hienot boksetit! Meillä kans valmistuu niitä nyt urakalla, kun yhdet uskalsin jouluksi tehdä.

    VastaaPoista
  3. Kiitos purkuohjeesta! Mun tekniikka on ollut lähinnä tämä: leikataan saksilla mömmösauma pois ja tehdään uusi oikeaan paikkaan. Melkein ammattimaista, sanoisin ;)

    VastaaPoista
  4. Hei, tuota pitää kokeilla! Olen sen kanssa kironnut monesti enkä siksi kovin herkästi ole lähtenyt purkamaan saumuriommelta.

    VastaaPoista
  5. Suuri kiitos tuosta ohjeesta! Kerrankin oli nopeaa ja ei tuskaista purkaa saumuriommel :)

    VastaaPoista
  6. Lähtee se saumuriommel helpommallakin eli kun katkaisee neulalangat osissa ja vetäisee pois niin se on siinä, sauma purettu :)

    VastaaPoista
  7. Googlettamalla löydetty ohje säästi minut kyllä hermojenmenetykseltä, kiitos! Ja kun teipillä vielä otin langanpätkät irti kankaasta, nin säästyin ärsyttävältä nyppimiseltä :)

    VastaaPoista
  8. Olipa hyvä ohje, kiitos! Ne jämälangat lähtee suit sait sinitarrarulla, niinkuin näkyy edellinenkin sanoneen.

    VastaaPoista