keskiviikko 30. marraskuuta 2011

Jouluaskartelua

Tänään pääsin viettämään hetken omaa aikaa siis ilman lapsia. Olin illan seurakunnan naisten hetkessä. Siellä oli kukkakaupan Taina meille ohjaamassa, kuinka tehdään kransseja. Valmiit kranssit saimme koristella. Minun kranssistani jäi uupumaan kaksi isoa punatulkkua, kun linnut loppuivat kesken. Tosin kukkakaupasta niitä taitaa saada lisää, joten huomenna sinne. Pieni punatulkku ei edes tässä kunolla näy. Se on tuossa vasemmassa ylänurkassa nauhan päällä :D.

Innostuin kovasti, kun esillä oli myös hieno kortti jouluevankeliumin tapahtumista. Olen pitempään haaveillut rakentavani esikoisen kanssa jouluseimen, mutta en vaan ole ehtinyt / muistanut hommata tavaroita, joita siihen tarvitaan. Viikonloppuna jo harmittelin, etten saa toteutettua seimen rakentamista adventtikalenterin muodossa (joka päivä 1 uusi tavara/henkilö).
Nyt oli siis Katri (seurakunnan lastenohjaaja) askarrellut valmiiksi hienon kortin, josta minun ideani sitten lähti. Joulukalenterina meidän poika saa avata joka päivä kirjekuoren, jossa on joku hahmo tai tähti. Yhdessä sitten liimaamme sen kortissa oikealle paikalle. Alla kuva, jossa hahmot ei ole vielä siis liimattu, mutta suunnilleen oikeissa paikoissa.

Ajattelin laittaa kirjekuoreen joka toinen päivä askartelemani hahmon ja joka toinen päivä tarratähden, joita kovasti toivon löytäväni huomenna kaupasta. Hahmojahan on siis 13. Jeesus-lapsi liimataan korttiin viimeisenä eli jouluaattona ja voilá, meillä on hieno jouluseimi upean tähtitaivaan alla :). Samalla minun unelma toteutuu ja poika saa oppia, mikä on joulun merkitys oikeasti.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti